Saturday, August 21, 2010

jiwa merdeka... bln 8 da~


dah bulan ogos. klo zmn knak2 dlo dah sebok pasang bendera kat basikal. dah cbok suruh along letak bendera kt kedai n aku sndri sgup setiap hari beli bendera ade gule2 tu cz t nk letak bendera kt basikal,uma,nak bwak g sek... dr kecik dah dididik : bendera tak leh cecah kt tanah :

zmn sek men. subjek sejarah mmg kegemaran, evn tak dpt ler 100% dlm exm,
tp aku tetap ske sej dan aku mmg yakin r sej aku akn A. senang nyer sejarah tu. bace buku teks jer. hum...
dah besar aku sedar, sej dlm buku teks tu tak betul2 cte ape yg sejarah telah lakar. tp klo d letak smo bdk2 mampu ke nk ingt dlm exam. so dah besar ni ambil ler inisiatif cari sej yg tak diketahui nya dulu.. KDG2 AKU RASA A YG AKU DPT KT EXAM MALAYSIA SPM/PMR DLM SUB SEJARAH TU TAK DER GUNA NYE. bila aku tau semakin bnyk sej skrg. mungkin golongan mcm aku nk tahu lebih lanjut. tp gol yg hnye harap tahu sej dpd zmn sek tak tahu lah kn.

rakyat dah merdeka 53 thn kan. tp kite still sebok nk bias dlm perkauman. still dikawal oleh org2 polotik-politikus tur. tak boley bersuara. ISA lah. tak leh berpolitik. bdk universiti mkin sehari mkin ditindas. suruh belajar jd ulat buku, smpai kami ni tak ley menjadi kritikal thinking
pon. ye lah manjang disogok, di beri mkn macam ayam dedak. UM dari zaman dulu smpai skrg, dr fesyen pkai spek besar n suar kaki besar smpai feshen tu dah dtg blik zmn ni pon stil mcm tu gk ... pelajar disuruh diam. auku disuruh ikot. ape yg kami kata diketawakn oleh pensyarah.

bayar yuran mahal. pensyarah leh wat ape saja meke suke. dr dulu lg. mcam pensyarah nk bals dendam kt kami lik pon ade. ape yg mke kene dlo zmn meke belajar. KAT uni terulung ni. dah tak der org nk isi ruang berpidato tu. kami bdk UM mkin menjadi tikus (persediaan yg telah dibuat awal oleh pelajar utk masa depan) cz kmi dah keje t pon jd tikus gak. dlo UM melahirkan org2 gagah negara ni. skrg golongan pelajar yg nk jdi gagah diketawakn oleh org yg telah gag
ah. dah ler pelajar yg gagah tu cikit jer. pe nk jd dgn Um ni. uni penyelidikan. waktu kuliah kami mkin singkat, nk jumpa pensyarah kne wat temu jnji. persatuan kami? hahahha of coz ler ade tali barut nyer. betapa ramai ank muda yg tak pergi mengundi/tak daftar pon. sbb kami tahu. smo itu topeng manusia. pejuang merdeka tak kaya pon. politik la ni? show me ur $$$ :hahaha...:

merdeka?
1. kebar bendera (sabrina dr umur 2 thn dah tau)
2. nyanyi lagu (hafal sebijik cam kt tv)
3. sambot hari tu
3.a : perarakan
3.b :menjerit tak tentu hala
3.C : terlompat sana sini
3.d : stay up tgu detik 12 then? (WAT SEX BEBAS R , PE LG)
betapa banyk babi kne buang/kt uma ank yatim or ade tak sempt tgok dunia pon dah kne gugur pada bulan 12 n 4 n 5 setiap thn...
kondom bersepah kt dataran merdeka tu.
jualan kondom kt 11e laris (syal lak ae)
elok gk pkai kondom.. tp yg berani mati? huhu... lu pikir lah sendri.

cte ni dah lame wujud. dah 3 thn ade, spe dah tgok CUN LAH HANG PA!
spe blom tgok.. pkat ler tgok kt utube tu pon ade, ni asyik tgok cte korea omputih jer,
tk tgok utube astik cte porn lak. pe nak jd ni? (jd org le kan)


1 comment:

Fiona said...

pergh...mrdeka abs..